14/10/15

Torta sa mousse od jogurta , kupine i oraha


Lagana ali kalorična….
DSCN0635

Sviđa mi se ideja da iskorištavamo sve što nam daje priroda, da ne propuštamo ništa da bude izgubljeno. Prije nekoliko dana šetali smo se sa sinom i primjetila sam da skoro svaka bašta u Kotor Varošu ima stablo dunja puno sa  finim , velikim , mirisnim dunjama , koje su propustili da padaju i iste propadaju. Počela sam da se pitam da ukoliko ih ne trebaju , što su ih uopšte posadili ili što ih ne daju nekome ko ih treba ili zna da nešto napravi od njih . Sa dunjama se pravi fino , mirisno slatko , čak i liker.
Stvarno mi je bilo  žao da  vidim  zemlju punu  opalih dunja a ja da hoću nešto da napravim od njih i da ih nemam…
Dakle , do sada nisam bila sretna sa dunjama ali nije se desilo isto i sa kupinama. I ove godine ih je bilo stvarno svukuda.Iako smo bili stvarno zauzeti sa bebom , uspjeli smo nabrati par kilograma. Napravila sam sok i  zamrznula sam jedan dio da ih imam u toku godine za kolače. Nisam imala dovoljnu količinu za pekmez , ali još uvijek imam par teglica od prošle godine.
Kupine su veoma bogata vitaminima, mineralima i vlaknima. Istovremeno su visoke antiksioditative i nutritivne vrijednosti  i ono što je bitno   siromašne su sa kalorijima .Ja sam od njih napravila jednu laganu tortu sa mousse od jogurta , ali torta , kao i svaki kolač nažalost je kalorična…...
Sastojci
za biskvit
1 pakovanje petit keksa
1 šolja zobenih pahulica
3 s.k mlijeka
120 gr margarina (sobna temperatura)
4 s.k šećera u prahu (po želji)
malo likera
šaka oraha

Fil
500 ml slatke pavlake
400 ml kisele pavlake
500 gr  kupina
par kašika šećera u prahu

Dekoracija
kupine , bijela čokolada , orasi , mrvljeni keks
 
DSCN0545
Izmrvimo keks i zobene pahuljice.
 
DSCN0546
Keks, margarin ,  mlijeko i liker  izmiješamo u kompaktnu masu.  Ako mislite da nije dovoljno slatko , dodajte i par kašika šećera u prahu.Potom dodajemo jednu šaku oraha.
DSCN0552
Izručimo smjesu u kalup za  torte , poravnamo malo i pečemo u rerni na 120 C oko 8 minuta. Dok se peče biskvit , pripremamo kupine, kuhamo ih na  laganoj vatri dok nestane tečnost. Ja ne odstranjujem sjenke ne smetaju mi. Probajte ih , ako hoćete da su malo slađe , dodajte malo šećera. kada se upije tečnost skidamo ih sa vatre i ostavimo sa strane da se ohlade.
DSCN0558
U odgovarajuću posudu umutimo jogurt , koji treba da bude hladan direktno iz frižidera. Isto postupamo i za slatkom pavlakom. Potom jogurt sipamo u posudu sa slatkom pavlakom i sve to pomiješamo.Opet probajte i popravite slast po želji. 
DSCN0561
Ohlađenu smjesu sa kupinama sipamo u mousse od jogurta. Ja sam odvojla jednu trećinu jer sam htjela dekorisati sa njom. Ako nećete dekorisati , slobodno sipajte cijelu smjesu.
 
DSCN0568
Rasporedimo fil.
 
 DSCN0581
Potom dekorišemo po želji . Ja sam dekorisala sa ostatak kupina , bijelom čokoladom ,  malo oraha i malo keksa. 
 
DSCN0628
Servirala sam i poželila sam mužu ΄΄Sretan ti rodjendan ΄΄ali nisam mu pjevala ΄΄Danas nam je divan dan…΄΄
 
mala tajna 1 : u takvim kolačima često se koristi želatin i ako stvarno ne razumijem zašto. mousse od jogurta niti curi, niti treba da se stegne. Smjesa od voća ako se kuha malo više na laganoj vatri upije tečnost i ne treba neko drugo srestvo . Za mene želatin u tom slučaju je jedan sastojak više, koji ne nudi ništa.
mala taja 2 : torta treba da se potrošiti u roku od 3 , najviše do 4 dana jer ima slatka pavlaka koja ne može stajati dugo vremena.
mala tajna 3 : ako ne volite zob , slobodno je izostavite . Onda prilagodite ostale sastojke.
mala tajna 4 : takođe možete izostaviti i pečenje u rerni. Meni se sviđa. nekako daje hrskaviji rezultat.
mala tajna 5 : takvi kolači baš mi se sviđaju , jer se prave brzo i bez mukeΓελαστούλης
 
                                                 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

11 σχόλια:

  1. O τιτλος εει γιαουρτι και γιαουρτι στα υλικα δε λεει, εννοεις να βαλουμε ξινοκρεμα αντι γιαουρτι και το αντιθετο? Παντως μ αρεαουν αυτα τα αγλυκα γιαουρτοξινογλυκα και τα βατομουρα οποτε θα μου αρεσει τωρα δε ξερω γιατι γινεται ετσι οταν κοβεται κ δεν ειναι ισιο, μπας και θελει ζελατινα? Η

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και η ασπρη αυτη σοκολατιτσα πολυ θα του πηγαινει! Σρετσαν μου ροτζενταν, τυχεροι ειναι εκεινοι που παντρευτηκαν Ελληνιδα και απολαμβανουν φαγακια της προκοπης.ιχιχιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το γιαούρτι είναι η kisela pavlaka τα υλικά. Λες να το βάλω στον τίτλο σαν κίσελα πάβλακα; Γενικά δεν το χω με όλες αυτές τις ονομασίες των γιαουρτοειδών... όλα γιαούρτια τα λέω : ))
    Μια χαρά κόβεται, κανένα πρόβλημα δεν έχει. και η βρώμη του κάθεται πολύ καλά. Εγώ ζελατ'ινα δεν πολυχρησιμοποιώ. Όχι ότι είναι βλαβερη ,απλά στα συγκερικέμα γιαουρτογλυκα δεν βλέπω τον λόγο. Τώρα όσον αφορά τη γλυκύτητα , μια χαρά βγήκε. Ούτε γλυκό , ούτε ξυνό, αλλά γενικά αυτό διορθώνεται με λίγο ζαχαρίτσα αάλογα με τα γούστα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eντ;ξςι μια χαρα εται κι αλλιως μους λεει! :-)
      Ε δε ξερω οπως θες, η γραψε κισελα παβλακα η γιαουρτι ελληνικο στη λιστα γιατι απ οτι ξερω αυτοι το γιαουρτι το πινουν κ ειναι ρευστο σα το ξινογαλο οποτε θα ρεει αμα βαλουν γιαουρτι δικο τους. Η γραψςε παβλακα απανω. :-) :-) εσυ εισαι η μαγειρισσουλα τηε ρετσεπτ εσυ αποφασιζεις, παντως το καταλαβα. Δεν ηρθα να κανω παρατηρηση αλλα ρωτησα για να διευκρινιστει,. Ειναι του γουστου μου.

      Διαγραφή
  4. Κι εγω δεν ηθελα να χρησιμοποιω ζελατινα γιατι μου φαινεται σα κατι ψευτικο αλλα την εμαθα με τις πανακοτες. Επισης σοδα φοβομαι να χρησιμοποιω αλλα την χρησιμοποιησα στα μελομακαρονα αν θυμαμαι καλα. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σόδα δεν είναι κακή στις γλυκές ζύμες. Μια μύτη σόδα τις κάνει πιο ΄΄εύθραυστές΄΄ ΄και τις φουσκώνει. εγώ τη χρησιμοποιώ που και που με μέτρο.

      Διαγραφή
  5. Θα το αφήσω mousse od jogurta. mousse od pavlake δεν μου κάθεται καλά:))όποιος κατάλαβε , κατάλαβε :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα καλαμακια της φωτογραφιας ακοοομα τα θυμαμαι,απορουσα που βρηκες τετοια ωραια καλαμακια, πριν λιγες μερες που βρεθηκα στο Θανοπουλο (σουπερμαρκετ) βρηκα παρομοια και πολυ χαρηκα. Δε τα πηρα αλλα τα εχω στα υπ οψιν...:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τα καλαμάκια της φωτο. τα αγόρασα φέτος το καλοκαίρι στα τζάμπο και είναι πάμφτηνα:)) στα ράφια με είδη εξπλισμού για παιδικά πάρτυ , θα βρεις και άλλα πολύ ενδιαφέροντα φτηνά πραγματάκια που ομορφαίνουν τις φωτο :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. α ωραια θενκς! Πω πω πως και δε το σκεφτηκα, στα Jumbooo... θα κοιταξω οταν παω. μονο να μην ειναι τοξικα. α δε με νοιαζει να ομορφαινουν τις φωοτ για να ομορφαινουν τη στιγμη που πινω το σμουθι μου τα θελω χαχαχα αν κ αυτη η φωτο ειναι καταπληκτικη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή